Teadlikuma toitumise trend kasvatab toidukoolituste korraldajate käibeid.

- Toiduakadeemia üks omanik Tarvo Kullama ütles, et on viimasel ajal märganud toidukoolitajate seas tihedamat rebimist.
- Foto: Andras Kralla
Koolitusfirmade TOP 5
Koostatud 2013. aasta majandusnäitajate põhjal.
Tallinna Mänedžeride Kool OÜ - juhtimis- ja ärikoolitus
Implement Inscape OÜ - organisatsioonide ja meeskondade arendamine
IT Koolituskeskuse OÜ - arvutiõpe
MSCA AS - merendusalane koolitus
Annely Sootsi Koolitus OÜ - toitumisnõustajatele ja -terapeutidele, hooldajatele, massööridele
Äripäeva koolitusfirmade TOPis tegi teistele ettevõtetele silmad ette Annely Sootsi Koolitused OÜ, mis tõusis aastaga 57. kohalt viiendaks. Ettevõte, mille põhitegevuseks on toitumisnõustajate ja –terapeutide, mänguterapeutide ja massööride koolitus, kasvatas aastaga käivet koguni 55%.Ärikasum oli möödunud aastal 43 553 eurot, kasvades tunamullusega võrreldes ligi kaheksa korda. Kuigi ettevõtte toidukoolituste müük kasvas möödunud aastal edukalt, jäi töötajate arv samaks. Veelgi enam – palgakulud vähenesid koguni 12%. Keskmine palk oli mullu 481 eurot. Kuidas ettevõte märkimisväärse kasvu saavutas, omanik Annely Soots kommenteerida ei soovinud.Toiduteema kogub tuureToidukoolituste pakkujate vahel on viimasel ajal läinud konkurents tihedamaks. Toiduakadeemia üks omanik Tarvo Kullama ütles, et on viimasel ajal märganud toidukoolitajate seas tihedamat rebimist. Tema sõnul on juurde tekkinud just toidukohti, kes pakuvad analoogset teenust, kuid tõsiselt koolitustele ja kooskokkamistele spetsialiseerunud ettevõtteid peale Toiduakadeemia polegi. „Kõik teenusepakkujad seovad küll osalejatele põlled ette, aga meil peab iga osaleja toiduvalmistamises ka ise kaasa lööma – igaühe jaoks on oma lõikelaud ja nuga,“ rääkis Kullama.Toidukoolituste edu taga on Kullama sõnul mitme asja kokkulangevus: meedia kirjutab palju teadlikumast ja tervislikumast toitumisest ning tootjad üritavad eristuda. Samuti on tekkinud palju toredaid väikerestorane, rahvaspordi menukus on kasvanud ja muutunud on väärtushinnangud, mille tulemusel on inimesed teadlikumad. „Arvan, et teadlikuma toitumise trend jätkub ja saab ka standardiks,“ ütles Kullama, lisades, et üle maailma töötab hulk inimesi selle nimel, et toidumaailmas jätkuks küllaga uusi avastusi.Sobib tutvumisürituseksKullama sõnul on toidukoolituste kliendid küll hooajati erinevad, ent põhiliselt teeb Toiduakadeemia kooskokkamisi ettevõtete müügiosakondadega. „Müügimeeskonnad saavad klientidega koos kokates suurepärase klapi,“ ütles ta, lisades, et toidukoolitus sobib hästi igast soost ja vanuses inimestele, näiteks esimeseks jääsulatamiseks või tänuks pika koostöö eest. Edaspidi kavatseb Toiduakadeemia tähelepanu alla võtta turistid.Kullama sõnul läks Toiduakadeemia möödunud aasta hästi ja ootuspäraselt. Käive kasvas mullu 10%, ulatudes üle 132 000 euro. „Just eelmisel aastal tegime enda jaoks olulise otsuse, et peame kasvama ja tegevust laiendama,“ rääkis ta.Detsembris kavatseb Toiduakadeemia kolida suurematesse ruumidesse Tallinna kesklinna. Tegevuse laiendamine annab Kullama sõnul eelduse käivet kasvatada, kogu kasum kavatsetakse aga investeerida uutesse ruumidesse.Mullu oli hea aasta ka toidukoolituste korraldajal Foodstudio, kes kasvatas käivet 41%. Ettevõtte majandusaruande järgi on Foodstudio tõusva trendina nõustanud erinevaid ettevõtteid ja väiketootjaid üle kogu Eesti.Ökopood astub koolituste turuleÖkotoodete jae- ja hulgimüüja Biomarket juhatuse liige Priit Mikelsaar märkis, et tervisliku toitumise trend on küll kasvamas, ent aeglaselt. „Tegu on siiski niši asjaga. Meie ei taju, et meil väga hästi läheks,“ ütles ta. Sellegipoolest avas Biomarket mullu kaks uut poodi ja kasvatas käivet ligi 40%. Kui kõik läheb plaanipäraselt, avatakse järgmisel kevadel pood ka Pärnus. Novembrist alustab Biomarket samuti toidukoolitustega. Mikelsaare sõnul keskenduvad nende pakutavad koolitused tervislikule toitumisele, on õpetlikud ja vähem meelelahutuslikud. Selle aasta käive kasvab Mikelsaare sõnul umbes 15%.